Неймовірні відкриття 2018 року, які змінили медицину

Прорив у лікуванні раку, хвороби Альцгеймера, відкриття нового мікрооргану в організмі людини, створення вакцин від ВІЛ, перші ГМО-діти – цим дивували нас вчені з різних куточків світу впродовж 2018 року.

Здоров’я 24 підготувало для вас лише найважливіші дослідження вчених.

Читайте також: Топ-10 популярних міфів, які Супрун спростувала у 2018 році

Унікальний метод лікування раку

Джеймс П. Еллісон та Тасуку Хонджо у 2018 році здобули Нобелівську премію з фізіології та медицини за новий метод терапії раку, який вони розробили у 90-х роках XX століття. Лікування полягає  у тому, щоб допомогти організму самостійно атакувати онкоклітини

Відкриття полягає у тому, що імунна система може знімати з гальм імунні клітини, атакуючи ракові пухлини. Виявилося, що клітинний білок CTLA-4 може гальмувати Т-клітини – тип білих кров’яних тілець, які обороняють організм від вірусів, бактерій тощо. За допомогою антитіл CTLA-4 миші змогли вилікуватись від раку.

Вчені також відкрили білок PD-1, який був виражений на поверхні Т-клітин і має дію, схожу до CTLA-4, проте працює за іншим механізмом. Результати підтвердили: блокада PD-1 є перспективною стратегією боротьби з раком.

Перші ГМО-діти

Вчений з Шеньчженя Хе Янкуй стверджує, що він зміг відредагувати гени новонароджених дівчат-близнят за допомогою технології CRISPR-Cas9. Остання дозволяє редагувати ДНК, точніше, переписувати певні фрагменти геному (сукупність генів).

Дослідник зазначає, що редагування відбулося під час екстракорпорального або штучного запліднення.